واکنش جهاد اسلامی به انتخاب السنوار به رهبری حماس-راهبرد معاصر

واکنش جهاد اسلامی به انتخاب السنوار به رهبری حماس

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه اعلام کرد که انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس پیامی قاطع به دشمن است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۳۷

به گزارش راهبرد معاصر،  جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تبریک انتخاب یحیی السنوار به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه و رئیس جدید دفتر سیاسی حماس، تاکید کرد که این انتخاب پیامی قاطع به دشمن صهیونیستی دارد.

 

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است که رایزنی‌های داخلی موفقیت‌آمیز برادران در جنبش حماس و پر کردن سریع خلأ ایجاد شده پس از ترور شهید هنیه (رحمه الله) علیرغم ادامه جنگ، پیامی قاطع به دشمن صهیونیستی است مبنی بر اینکه حماس همچنان قوی و منسجم است و دشمن با وجود نسل‌کشی در غزه نتوانسته به چارچوب و ساختار این جنبش خدشه‌ای وارد کند.

 

این جنبش فلسطینی برای یحیی سنوار و رهبران جنبش حماس در مسیر تحقق اهداف ملت فلسطین در زمینه آزادسازی، بازگشت و بیرون راندن اشغالگران آرزوی موفقیت کرد.

 

شامگاه سه‌شنبه جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که یحیی السنوار به عنوان جانشین شهید اسماعیل هینه رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شده است. این انتخاب با خشم رژیم اشغالگر صهیونیستی و تبریکات جبهه مقاومت همراه شده است.

 

 «اسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم اشغالگر نتوانست خشم و عصبانیت خود را پنهان کند و در توئیتی نوشت: «انتخاب السنوار به عنوان جانشین اسماعیل دلیل دیگری برای ضرورت ترور فوری وی و نابودی حماس است».

 

در این میان روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین اسماعیل هنیه، اشاره به این دارد که رهبران حماس با گذشت 10 ماه از آغاز جنگ، همچنان حامی عملیات 7 اکتبر (طوفان‌الاقصی) هستند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده